--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sahabat Vs Kawan

Wednesday, January 26, 2011

Salam... Selepas 2 hari tidak mengupdate blog.Kini diriku kembali utk
update status baru. Entah kenapa hari ini aku terpanggil utk bercerita mengenai
sahabat VS kawan. Rasanya seronok bila bercerita pasal nie kan..
Sebab kita semua punya kawan@ sahabat.
Tapi korang pernah tau tak bahawa sahabat dan kawan ini mempunyai maksud yg berbeza.
Saya pernah terbaca 1 artikel pasal ni waktu saya form 3. Kerana waktu itu
saya sgt mementingkan persahabatan. Sekarang pon sama. :)
So we straight to the point of the topic...

Kawan?apa maksud kawan? huhu.Susah nk explain tp. Kawan nieAdd Image lebih kepada seseorang
yang rapat dengan kita. Tapi perlu di igt. Kawan nie mmg ramai kita boleh dapat.
Kawan nie ada dimana-mana, tapi adakah mereka boleh dipercayai,disayangi, dan lain-lain.
Mungkin ia dan mungkin juga tidak. Kita pon tidak tahu. Biasanya kawan nie akan hadir pada waktu kita hidup senang lenang, punya kemewahan dan lain-lain lah . Golongan ini akan menghilangkan diri sekiranya kita berada dalam kesusahan dan saya juga pernah melaluinya. Jadi saya jadikan ia satu pengajaran utk diri saya. :)

Sahabat?
Apa maksud sahabat?? secara specific saya boleh kelaskan mereka nie sebagai seseorang yang rapat dengan kita tika kita susah dan senang. Mereka sentiasa memberi sokongan pada kita sekiranya kita berada dalam kesusahan. Insyallah. Sahabat memang susah nk dicari.Tp mesti ada diantara sahabat kita yang ramai. Mesti ada yang sudi berssama kita semasa kita susah dan senang. :)

Saya rasa cukup setakat ini.Kesimpulan yang saya boleh buat ialah berkawan biar seribu. Bersahabat biar satu.hihi.suke2 hati jew kan. Tp tak kisahlah kan. Kita boleh buat keputusan sendiri. Kita yang akan memilih siapa akan jadi sahabat dan kawan kita. Insyallah , dan last sekali andai post saya ini ada menyakiti sesiapa.Saya mohon maaf.
Wassalam.






1 comments:

  1. Mr.TN_SkY said...:

    Nice entry shahmi =_=..kembali kepada blogging? =_=

    HANYA ORANG GILA YANG BERFACEBOOK???

Post a Comment